Vaaran ymmärtäminen
Yksi suurimmista taloudellisista virheistä, jonka voit tehdä Powder Brows -liiketoiminnassa tai uusien taitojen tai markkinoiden valloittamisessa, on sijoittaa rahaa ennen kuin sitä tulee sisään. Tarkastellaanpa tätä tarkemmin.
"Harmaalla alueella" olevat artistit: riskiryhmä
Erityisesti taistelevat artistit, jotka eivät ole kysyttyjä, mutta silti selviytyvät, ovat kaikkein alttiimpia tälle kohtalokkaalle synnille. He ovat hankalassa asemassa - eivät ole kuukausia ilman asiakkaita, mikä pakottaisi heidät luopumaan Powder Brows -palveluista kokonaan, eivätkä ole asiakkaiden piirittämiä. Nämä artistit, jotka ovat jumissa tässä "harmaassa alueessa", usein saavat toimeentulonsa tarjoamalla muita palveluita, kuten ripsienpidennyksiä, tai työskentelemällä kokonaan toisella alalla, saaden Powder Brows tai puolipysyvän pigmentoinnin asiakkaita vain satunnaisesti, ehkä kerran viikossa, jos sitäkään.
Välitön menestys on harhakuva
Tällaisella rajallisella kokemuksella varustetut artistit saattavat ajatella, että uuden tyylin tai palvelun oppiminen "nostaa heidän kulmakarvapeliään" ja vetää heidät pois oravanpyörästä. Mutta todellisuus usein osoittaa muuta. Merkittävä virhe, jonka he tekevät, on sijoittaa isot rahat verrattuna vaatimattomiin tienesteihin pigmentointikeikoista, pyrkien hallitsemaan "ihmeratkaisua" tai kuumaa uutta tyyliä kuten jotain Ombré, Hairstroke, Bolder, Magic tai Fluffy, Bluffy, Cashmere, CashMe, Ombrero-Sombrero kulmakarvoja - mitä tahansa. Heidän vääristynyt ja naiivi logiikkansa on, "Ok, sijoitan tuhansia, joita minulla ei oikeasti ole, mutta pian tienaan 'hullua rahaa', elän suurta elämää aivan kuten huippuartistit, jotka lentävät helikoptereilla ja käyttävät suunnittelijoiden vaatteita."
Surullinen tarina todellisesta elämästä
Yleensä tapahtuu toistoa siitä, mitä tapahtui yhdelle tällaiselle artistille. Hän tarjosi erilaisia palveluita ja tienasi jonkin verran rahaa pigmentoinnilla. Hän näki Instagramissa trendaavan tyylin ja ajatteli, "Tämä räjäyttää liiketoimintani ja teen 'hullua rahaa'" - hänen tarkat sanansa. Toimessa, jota hän piti ovelana, mutta osoittautui "monumentaaliseksi naiiviudeksi", hän kysyi nykyisiltä asiakkailtaan, olisivatko he kiinnostuneita. Kaikki sanoivat kyllä, mutta yksikään ei tullut - klassikko.
Hän otti riskin, lainasi rahaa kurssille ulkomailla ja räjäytti budjettinsa. Matkakustannukset tuplasivat hänen alkuperäisen sijoituksensa ja kouluttaja myi hänelle vielä ylimääräisiä tarvikkeita, joita hän ehkä tarvitsi tai ei. Hän palasi suurin toivein, mutta syvällä veloissa. Tulos? Suuri pyöreä nolla. Ei "hullua rahaa", vain pari "malliasiakasta", kuten hänen äitinsä ystäviä, sukulaisia ja lukiokavereita. Ei todellista liiketoimintaa, ei kysyntää, ei mitään! Kuusi kuukautta myöhemmin hän vielä maksaa koulutusvelkaansa ja keskittyy pedikyyreihin ja ripsiin. Oppitunti? Älä anna naiiviuden johtaa sinua tekemään ennenaikaisia sijoituksia.
Hyvä esimerkki todellisesta elämästä: Kuinka olla fiksu sen suhteen?
Katsotaanpa kokeneiden artistien sanoja heidän elämänsä oppituntien pohjalta. Kuten näemme, he toimivat paljon vähemmän naiivisti.
Tarkista taloudet ensin
Aloita tutkimalla paikallisten artistien talouslaskelmia palvelusta, josta olet kiinnostunut. Instagram hehkuttaa "hullusta rahasta" ja menestyksestä, mutta ei kerro koko tarinaa. Jos artisti aikaisemmassa esimerkissämme olisi tehnyt tämän, hän olisi ymmärtänyt, että "hullut rahat" olivat todellisuudessa kymmenen kertaa vähemmän kuin hän oli kuvitellut – melko olennainen ja kategorinen ero. Pelkkiä kuvia katsomalla ei voi koskaan tietää, tienaa artisti itse rahansa, onko häntä rahoittamassa poikaystävä, rikas isä tai sokerideittailija, vai onko hän vain rahaton ja teeskentelee kokonaan.
Testaa paikallista kysyntää ja hintoja
Seuraava looginen askel on testata markkinakysyntä ja todelliset hinnat läheisyydessäsi. Yksi tapa tehdä tämä on esittää asiakasta ja ottaa yhteyttä muihin artisteihin nähdäksesi heidän saatavuutensa. Esimerkiksi sano, että tarvitset ajan ASAP, koska olet lähdössä ulkomaille. Saatat huomata, että ne "täydet aikataulut" eivät olekaan niin täynnä. Myös, kun sanot, että annettu hinta on "budjettisi ulkopuolella", saatat nähdä hinnan laskevan, paljastaen palvelun todellisen hinnan.
Lopullinen luotisuoja testi: varausmaksut
Vaikka yllä mainitut taktiikat ovat hyödyllisiä, kultaista standardia edustaa varausmaksujen kerääminen. Monet menestyneet artistit ovat omaksuneet tämän lähestymistavan. Ennen koulutukseen menemistä he käyttävät sosiaalista mediaa kampanjoihin, joissa tarjotaan "portfoliomalleja uuteen tyyliin". Jos he saavat 100k ulottuvuuden kohderyhmädemografialla mutta saavat vain muutaman tai ei lainkaan varausmaksuja, on selvää - tämä palvelu ei lennä heidän alueellaan. Mutta jos kysyntä on suurta, he voivat käyttää näitä varausmaksuja koulutuskurssin maksamiseen ja aloittaa vahvasti. Jos vastaus on "niin ja näin" - laimea, pahimmassa tapauksessa heidän on ilmoitettava muutamalle asiakkaalle, että tarjolla on jotain vielä parempaa ja tarjottava heille palvelua, jota he voivat jo tarjota.