Suosikit Videot
Artikkelit
Koulutukset  
Kirjaudu sisään Rekisteröidy ilmaiseksi!
Kirjaudu sisään Rekisteröidy
CLOSE


Mikä asenne toimii kulma-bisneksessä

Feb 29, 2024, Update: Feb 29, 2024, author: Brows.fi / Holistic PMU
Jaa tämä artikkeli
2

"Älä anna naiivisuuden haitata menestystäsi Powder Brows -liiketoiminnassa. Muista, että kyseessä on kilpailullinen markkina, jossa artisti kamppailee toista vastaan. Menestyäksesi todella sinun täytyy ymmärtää, mitä asiakkaat sanovat haluavansa ja mihin he ovat valmiita käyttämään rahaa. Hienot nimikkeet kuten ”Hairstroke”, ”Bolder”, ”Magic”, ”Softer”, ”American”, ”Asian”, ”Nano”, ”Micro”, ”Fluffy”, ”Bluffy”, ”Cashmere”, ”Cash-me” tai ”Ombréro-Sombrero” eivät merkitse mitään, jos asiakkaat eivät ole valmiita maksamaan extraa näistä Powder Brows -versioista."

1. Tausta


Monet artistit suhtautuvat hieman naiivisti palveluiden laajentamiseen ja menestyksen saavuttamiseen pysyvässä meikkausbisneksessä. Tämä ei tarkoita, että heiltä puuttuisi älykkyyttä; pikemminkin se viittaa siihen, että he usein näkevät markkinat, kilpailun ja markkinointinäkökohdat ruusunpunaisten lasien läpi. Tämä artikkeli ammentaa näkemyksiä huippusuoriutuvilta artisteilta, jotka ovat osoittaneet erinomaista kasvua alueillaan. Suosituksemme perustuvat tietoihin 27 PMU-artistilta, joista suurin osa (yli 75%) erikoistuu Powder Brows -tekniikkaan ja harjoittavat sitä päivittäin. Haastattelut suoritettiin vuosien 2020 ja 2022 välisenä aikana.

Jokaisella näistä artisteista on vähintään 4,5 vuoden kokemus alalta ja 32% heistä on vielä kokeneempia. Suurin osa näistä artisteista toimii EU-maissa (16 artistia), 7 Yhdysvalloissa ja 4 Iso-Britanniassa. Yhteistä näille artisteille on, että he kaikki siirtyivät PMU-alalle muista ammateista. Tämä tarkoittaa, että heillä ei ollut suurta asiakaskuntaa aloittaessaan. Tästä syystä nämä artistit käyttivät aluksi rohkeampia ja jossain määrin aggressiivisempia markkinointistrategioita, joita tarkastelemme seuraavaksi.

2. Kolme pääoppia


Tämän artikkelin rakenne on yksinkertainen. Olemme järjestäneet haastatteluista saadut käytännön neuvot kolmeen erilliseen aiheeseen. Jokaista näistä osioista voi lukea itsenäisesti, mikä mahdollistaa niiden lukemisen järjestyksessä tai keskittymisen vain siihen, joka kiinnostaa eniten juuri nyt.

Lisäksi olemme rikastuttaneet jokaista oppituntia konkreettisilla, tosielämän esimerkeillä. Nämä esimerkit kertovat todellisista tilanteista, joita haastattelemamme kokeneet artistit ovat kohdanneet urallaan.

3. Jakaminen ei tarkoita välittämistä


Tasa-arvoinen unelma

Monilla alueilla, usein maan kulttuuritaustan vaikutuksesta, jotkut artistit uskovat ajatukseen "voimme rakentaa tiiviin yhteisön, jossa kaikki voivat kukoistaa." Tämä ajattelutapa on vahvempi Pohjois-Euroopan maissa, joissa tasa-arvoiset periaatteet ovat syvään juurtuneita yhteiskuntaan. Juurtuneena eräänlaiseen neo-marxilaiseen ideaan on tunne, että kaikkien artistien pitäisi houkutella tarpeeksi asiakkaita elättääkseen itsensä, varmistaen onnellisen ja yhtenäisen yhteisön. Vaarallinen sivutuote tästä idealistisesta lähestymistavasta on ajatus: "Ei huolta - asiakkaita on jokaiselle; tuetaan toisiamme ja ollaan vain onnellisia."


Ongelma "Asiakkaita jokaiselle" -ajattelussa

Tämän lähestymistavan puute on se, että se ohittaa markkinatalouden ja kapitalismin perusteet. Todellisuus kumoaa tämän Pollyanna-näkemyksen: jokaisella asiakkaalla on vain yksi pari kulmakarvoja ja yleensä vain yksi artisti työskentelee niiden muuttamiseksi Powder Brows'iksi 12-18 kuukauden aikana. Jos artisti tekee edes minimaalisesti pätevää työtä (ei pilaa kulmakarvoja), hän voi käytännössä kaikissa tapauksissa varmistaa asiakkaan tuleville vahvistus-käynneille.


Milloin "Onnellinen perhe"-konsepti toimii

"Suuri onnellinen perhe" -ajattelutapa voi toimia, mutta vain erittäin rajoitetussa laajuudessa - ihanteellisesti perheyrityksessä. Tällaisissa olosuhteissa artistit voivat sopia minimihinnoista ja palveluehdoista ja jopa jakaa asiakkaita keskenään. Empiirinen näyttö osoittaa, että tämä toimii usein yhden perheen operoimissa salongeissa. Ihanteellinen tilanne rikkoutuu kuitenkin, kun yksi jäsen maksimoi voittonsa, murentaen kollektiivisen sopimuksen.

Todellinen esimerkki

Katsotaanpa todellista esimerkkiä. Sosiaalisen median ryhmissä paikalliset artistit tai samasta akatemiasta peräisin olevat artistit voivat jakaa tietoa parhaista tekniikoista Powder Brows -tyyleille, edistäen yhteisöllisyyden tunnetta. Ryhmän johtajat voivat asettaa "suositellun hintahaarukan" tietyn heidän "luoman" Powder Brows -"omaleimaisen tyylin" osalta. Tällainen "omaleimainen tyyli" on usein vain hienovarainen variaatio ombré-varjostuksesta tai muodosta Powder Brows -tekniikkaan. Vaikka monet ryhmän jäsenet suostuvat ja noudattavat tällaista laumasieluisuutta, yksi artisti saattaa tarjota samaa palvelua 30 % alhaisempaan hintaan.


Tämä artisti tunnistaa, että ryhmän määrittelemä hinta on epärealistinen, eikä hän osta itsekeskeistä unelmaa merkitä "tyylin luoja" hänen työhönsä. Saadessaan ryhmältä kritiikkiä, tämä artisti tienaa huomattavasti enemmän rahaa ja lopulta tulee eniten yhdistetyksi kyseiseen "omaleimaiseen tyyliin". Tarinan opetus on yksinkertainen ja kaksijakoinen: älä anna keinotekoisten rajoitusten pidätellä sinua ja älä jätä keräämättä rahaa, jota voit saada ja toiseksi, älä odota kun näet mahdollisuuksia: toimi nopeasti, aseta itsesi etusijalle ja ole se, joka saa asiakkaan.


Miten voittajat toimivat - Artisti vastaan artisti

Menestyvät artistit katsovat usein ensin omaa etuaan ja kulmakarvoyrittäjyyden maailmassa siinä ei ole mitään väärää. Kuvitellaan, että artisti omistaa salonin. On virhe ajatella, että hänestä tulisi varakas pelkästään palkkaamalla useita artisteja työskentelemään tilassaan. Todellisuus osoittaa, että monet kannattavat salonin omistajat välttävät palveluidensa kannibalisointia.

Yleensä rajoite on asiakkaiden puute ja heidän aikataulunsa Powder Brows -palveluille ei ole täysin varattu. Siksi salonkia omistavan artistin tulisi ensin varmistaa, että hänen aikataulunsa on täynnä. Jos kuitenkin on harvinainen tilanne, että hänen aikataulunsa on todella täynnä, on viisaampaa nostaa hintoja ja näin tienata paljon enemmän rahaa sen sijaan, että antaisi muiden artistien ottaa suurimman osan tuloista. Miksi tyytyä välikäden palkkioon, kun voit saada kaiken? Sama lähestymistapa pätee artisteihin missä tahansa ympäristössä - olipa kyseessä sitten salonki tai paikallinen yhteisö. Avain on ymmärtää, että vain yksi artisti voi saada asiakkaan ja mitä nopeammin lukitset hänet, sitä varmemmin sinulla on toistuvaa liiketoimintaa hänen kanssaan. Älä odota, älä epäröi, suorita useita kampanjoita samanaikaisesti nähdäksesi mikä toimii ja unohda tällaisten ryhmien tai akatemia-alumnien yhteisöjen keksityt "lait".

4. Sijoittaminen ennen tuloja: Kohtalokas synti


Vaaran ymmärtäminen

Yksi suurimmista taloudellisista virheistä, jonka voit tehdä Powder Brows -liiketoiminnassa tai uusien taitojen tai markkinoiden valloittamisessa, on sijoittaa rahaa ennen kuin sitä tulee sisään. Tarkastellaanpa tätä tarkemmin.


"Harmaalla alueella" olevat artistit: riskiryhmä

Erityisesti taistelevat artistit, jotka eivät ole kysyttyjä, mutta silti selviytyvät, ovat kaikkein alttiimpia tälle kohtalokkaalle synnille. He ovat hankalassa asemassa - eivät ole kuukausia ilman asiakkaita, mikä pakottaisi heidät luopumaan Powder Brows -palveluista kokonaan, eivätkä ole asiakkaiden piirittämiä. Nämä artistit, jotka ovat jumissa tässä "harmaassa alueessa", usein saavat toimeentulonsa tarjoamalla muita palveluita, kuten ripsienpidennyksiä, tai työskentelemällä kokonaan toisella alalla, saaden Powder Brows tai puolipysyvän pigmentoinnin asiakkaita vain satunnaisesti, ehkä kerran viikossa, jos sitäkään.


Välitön menestys on harhakuva

Tällaisella rajallisella kokemuksella varustetut artistit saattavat ajatella, että uuden tyylin tai palvelun oppiminen "nostaa heidän kulmakarvapeliään" ja vetää heidät pois oravanpyörästä. Mutta todellisuus usein osoittaa muuta. Merkittävä virhe, jonka he tekevät, on sijoittaa isot rahat verrattuna vaatimattomiin tienesteihin pigmentointikeikoista, pyrkien hallitsemaan "ihmeratkaisua" tai kuumaa uutta tyyliä kuten jotain Ombré, Hairstroke, Bolder, Magic tai Fluffy, Bluffy, Cashmere, CashMe, Ombrero-Sombrero kulmakarvoja - mitä tahansa. Heidän vääristynyt ja naiivi logiikkansa on, "Ok, sijoitan tuhansia, joita minulla ei oikeasti ole, mutta pian tienaan 'hullua rahaa', elän suurta elämää aivan kuten huippuartistit, jotka lentävät helikoptereilla ja käyttävät suunnittelijoiden vaatteita."


Surullinen tarina todellisesta elämästä 

Yleensä tapahtuu toistoa siitä, mitä tapahtui yhdelle tällaiselle artistille. Hän tarjosi erilaisia palveluita ja tienasi jonkin verran rahaa pigmentoinnilla. Hän näki Instagramissa trendaavan tyylin ja ajatteli, "Tämä räjäyttää liiketoimintani ja teen 'hullua rahaa'" - hänen tarkat sanansa. Toimessa, jota hän piti ovelana, mutta osoittautui "monumentaaliseksi naiiviudeksi", hän kysyi nykyisiltä asiakkailtaan, olisivatko he kiinnostuneita. Kaikki sanoivat kyllä, mutta yksikään ei tullut - klassikko.

Hän otti riskin, lainasi rahaa kurssille ulkomailla ja räjäytti budjettinsa. Matkakustannukset tuplasivat hänen alkuperäisen sijoituksensa ja kouluttaja myi hänelle vielä ylimääräisiä tarvikkeita, joita hän ehkä tarvitsi tai ei. Hän palasi suurin toivein, mutta syvällä veloissa. Tulos? Suuri pyöreä nolla. Ei "hullua rahaa", vain pari "malliasiakasta", kuten hänen äitinsä ystäviä, sukulaisia ja lukiokavereita. Ei todellista liiketoimintaa, ei kysyntää, ei mitään! Kuusi kuukautta myöhemmin hän vielä maksaa koulutusvelkaansa ja keskittyy pedikyyreihin ja ripsiin. Oppitunti? Älä anna naiiviuden johtaa sinua tekemään ennenaikaisia sijoituksia.

Hyvä esimerkki todellisesta elämästä: Kuinka olla fiksu sen suhteen?

Katsotaanpa kokeneiden artistien sanoja heidän elämänsä oppituntien pohjalta. Kuten näemme, he toimivat paljon vähemmän naiivisti.

Tarkista taloudet ensin

Aloita tutkimalla paikallisten artistien talouslaskelmia palvelusta, josta olet kiinnostunut. Instagram hehkuttaa "hullusta rahasta" ja menestyksestä, mutta ei kerro koko tarinaa. Jos artisti aikaisemmassa esimerkissämme olisi tehnyt tämän, hän olisi ymmärtänyt, että "hullut rahat" olivat todellisuudessa kymmenen kertaa vähemmän kuin hän oli kuvitellut – melko olennainen ja kategorinen ero. Pelkkiä kuvia katsomalla ei voi koskaan tietää, tienaa artisti itse rahansa, onko häntä rahoittamassa poikaystävä, rikas isä tai sokerideittailija, vai onko hän vain rahaton ja teeskentelee kokonaan.


Testaa paikallista kysyntää ja hintoja

Seuraava looginen askel on testata markkinakysyntä ja todelliset hinnat läheisyydessäsi. Yksi tapa tehdä tämä on esittää asiakasta ja ottaa yhteyttä muihin artisteihin nähdäksesi heidän saatavuutensa. Esimerkiksi sano, että tarvitset ajan ASAP, koska olet lähdössä ulkomaille. Saatat huomata, että ne "täydet aikataulut" eivät olekaan niin täynnä. Myös, kun sanot, että annettu hinta on "budjettisi ulkopuolella", saatat nähdä hinnan laskevan, paljastaen palvelun todellisen hinnan.


Lopullinen luotisuoja testi: varausmaksut

Vaikka yllä mainitut taktiikat ovat hyödyllisiä, kultaista standardia edustaa varausmaksujen kerääminen. Monet menestyneet artistit ovat omaksuneet tämän lähestymistavan. Ennen koulutukseen menemistä he käyttävät sosiaalista mediaa kampanjoihin, joissa tarjotaan "portfoliomalleja uuteen tyyliin". Jos he saavat 100k ulottuvuuden kohderyhmädemografialla mutta saavat vain muutaman tai ei lainkaan varausmaksuja, on selvää - tämä palvelu ei lennä heidän alueellaan. Mutta jos kysyntä on suurta, he voivat käyttää näitä varausmaksuja koulutuskurssin maksamiseen ja aloittaa vahvasti. Jos vastaus on "niin ja näin" - laimea, pahimmassa tapauksessa heidän on ilmoitettava muutamalle asiakkaalle, että tarjolla on jotain vielä parempaa ja tarjottava heille palvelua, jota he voivat jo tarjota.

5. Asiakkaiden toiveiden arvaaminen


Monet artistit uskovat, että menestyäkseen Powder Brows -liiketoiminnassa, heidän on erottauduttava tekemällä jotain erilaista. Vaikka tämä on totta, tämä uskomus on johtanut jotkut tekemään epätavallisia ja turhia muutoksia palveluihinsa. Tässä on asia: erilainen oleminen vain erilaisuuden vuoksi on naiivi lähestymistapa. Jos "ainutlaatuinen" ominaisuutesi ei merkitse asiakkaalle mitään, se ei auta liiketoimintaasi.

Todellisen elämän varoittavat esimerkit

Katsotaanpa muutama esimerkki asian selventämiseksi. Yksi artisti ajatteli erottuvansa antamalla Powder Brows -palvelulleen monimutkaisen nimen, joka sekoitti termejä kuten "nano", "magic", "American" ja jopa "drama". Hän käytti paljon vaivaa tämän "omaleimaisen tyylin" markkinointiin oudolla hashtagilla. Ongelma? Hänen "ainutlaatuinen" tyylinsä oli vain tavallinen Ombré Powder Brows; hän vain sekoitti asiakkaita ja sai vähemmän sitoutumista samalla kun tuhlasi rahaa lukemattomiin boosteihin.

Toinen artisti nosti palkkioitaan, koska hän osti erityisen binaural beats -musiikkia soittamaan toimenpiteen aikana. Todellisuus? Melkein kukaan ei välittänyt. Jotkut asiakkaat jopa pyysivät häntä sammuttamaan sen. Tämä on klassinen esimerkki naiiviudesta - käytät rahaa palvelusi ainutlaatuistamiseen, mutta asiakkaasi eivät arvosta sitä tai jopa inhoavat sitä.

Kolmas artisti uudisti salonkinsa itämaisella teemalla, unelmoiden, että se loisi ainutlaatuisen ja poikkeuksellisen kokemuksen. Mutta kuten voit odottaa, asiakkaita kiinnosti enimmäkseen heidän Powder Brows -palvelunsa laatu, ei salonin sisustus. Jotkut jopa sanoivat pitävänsä enemmän vanhasta, "vähemmän sotkuisesta" ilmeestä. Tästä opetus on selvä: erottautuminen on tärkeää, mutta jos se ei resonoi asiakkaittesi kanssa ja sen sijaan vähentää kannattavuuttasi tai pakottaa sinut nostamaan hintoja, silloin se on häviävä strategia.

Parempi lähestymistapa: Kysy!

Yksinkertainen tapa ymmärtää, mitä asiakkaasi arvostavat, on kysyä heiltä suoraan: "Miksi valitsit minut?" Loppujen lopuksi, jos he maksavat Powder Brows -palvelustasi, he selvästi pitävät tarjoamastasi. He ovat navigoineet myyntitunnelisi läpi, tehneet useita pieniä päätöksiä ja lopulta saapuneet salonkiisi suorittamaan toimenpiteen.

Artistit ovat usein yllättyneitä saamistaan vastauksista. Esimerkiksi jotkut olettavat, että asiakkaat tulevat heidän "täydellisten pikseliensä" vuoksi, vain huomatakseen, että asiakas valitsi heidät, koska he asuvat lähellä. Vielä yllättävämpää, asiakas saattaa pyytää ulkonäköä ilman näkyviä "pikselimäisiä pisteitä". Monet artistit olettavat, että heidän taikataitonsa ovat ilmeisiä heidän sosiaaliseen mediaan postaamissaan valokuvissa. Kuitenkin joskus syy, miksi asiakas valitsee heidät, on paljon yksinkertaisempi. Esimerkiksi se voi olla suositus kynsisalongista, jossa yksi heidän tyytyväisistä asiakkaistaan tuoreine kulmakarvoineen kohtaa potentiaalisia uusia asiakkaita joka päivä.

Kysymällä "miksi" voit tehdä paremmin perusteltuja liiketoimintapäätöksiä. Sen sijaan, että käyttäisit aikaa "pikseli" -valokuvien mainostamiseen, voisit esimerkiksi luoda suositteluprogramman kynsisalongin kanssa. Tarjoa heille 50 dollaria jokaisesta heidän lähettämästään asiakkaasta ja saatat merkittävästi lisätä tulojasi tulevina kuukausina.

6. Johtopäätökset


Powder Brows -liiketoiminnassa painopisteen tulisi olla enemmän "liiketoiminnassa" kuin vain Powder Brows -tekniikassa. Tässä artikkelissa käsitellään kolmea yleistä ansaa ja tarjotaan ratkaisuja.

Ensinnäkin monet artistit ovat osa paikallisia ryhmiä tai koulutusakatemioita, jotka ajavat "suuren onnellisen perheen" ideaa, väittäen, että asiakkaita on kaikille tarpeeksi. He voivat jopa yrittää asettaa hinnoittelu- tai palvelurajoituksia. Tämä on virhe. Sen sijaan, ajattele kilpailullisesti. Muista, että jokaisella asiakkaalla on vain yhdet kulmakarvat - kyse on "artisti vastaan artisti", koska vain yksi voi muuttaa ne Powder Brows -kulmiksi. Aseta itsesi etusijalle ja omaksu aggressiivinen hinnoittelu-, postaus- ja mainonta-strategia, joka rikkoo tällaiset keksityt ryhmänormit.

Toiseksi monet artistit tekevät naiivin virheen olettaessaan, että uusi "kuuma" palvelu tekee heistä rikkaita. Usein he tekevät vain pintapuolista esikoulutason markkinatutkimusta ja sijoittavat sitten koulutukseen vain huomatakseen, ettei heillä olekaan maksavia asiakkaita. Välttääksesi tämän, tutki niiden taloudellisia tietoja, jotka väittävät tienaavansa "hullua rahaa." Testaa markkinakysyntää ensin esittämällä olevasi asiakas, sitten tarjoamalla palvelua ja keräämällä varausmaksuja. Sijoita koulutukseen vain, jos todellista kysyntää ja rahaa on tililläsi.

Lopuksi erottautuminen on tärkeää, mutta sen tulisi olla merkityksellistä asiakkaalle, ei vain artistille. Unohda merkityksettömät asiat kuten kalliit kynttilät, erikoistunut musiikki tai monimutkaiset nimeämiskaaviot standardille Powder Brows -tekniikoille. Sen sijaan kysy asiakkailtasi, "Miksi valitsit minut?" Vastaukset ovat usein silmiä avaavia ja voivat ohjata sinut kannattaviin päätöksiin, kauas niistä naiiveista oletuksista, jotka saattoi olla kiillottamassa kristallipalloasi.
 
  Lukijat ehdottavat
Kuinka erottautua brändillä? 
 
Kuinka tarjota ammattimaisia kulmapalveluita 
 
 Lue pidempi versio
Jaa tai kommentoi!
or
 
Kommentit
 
Marju
Monday, Mar 04, 2024

Mahtava juttu ja mahtava saitti – tykkään täysii, heh..

Jutta
Thursday, Feb 29, 2024

Aika mielenkiintoista. Silti haluaisin saada täältä enemmän materiaalia varsinaisista tekniikoista ;)


Haluatko tietoa koulutuksesta?
Nimesi*
Sähköpostisi*


Brow.fi toimii johtavana lähteenä Powder Brows kulmakarvojen, Microbladingin ja kulmapalveluiden liiketoimintaan liittyvälle materiaalille. Yhteistyömahdollisuuksia varten, ota yhteyttä täällä
Holistic PMU
Powderbrows.com
Hairstrokes.com
Lipblush.com
Combobrows.com
Everyoung.com




Yritys
Tietoa meistä
Ota yhteyttä!
Käyttöehdot
Tietosuojakäytäntö
Tili
Tilille
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Päivitä!
© 2024. Powderbrows.com LLC. 225 Park Avenue, NY, NY, 10003, USA.
Brows.fi - Mannerheimintie 12 B, Helsinki, 00100, Finland. Kaikki oikeudet pidätetään. Käyttöehdot ja tietosuojakäytäntö   |   " Sivukartta