2. Laadukkaalla työllä erottautuminen on mahdotonta
Vaikka monet artistit näkevät työnsä laadun ainutlaatuisena myyntivalttina, tämä tekijä on vain tiettyyn pisteeseen asti merkityksellinen. Asiakkaat uskovat laadun olevan tärkeää, mutta haaste ilmenee, kun artistit yrittävät "todistaa" korkealaatuista työtään pelkästään kuvien perusteella, joita yleensä esitellään sosiaalisessa mediassa.
Ymmärtäen asiakkaan näkökulmaa
Tutkimukset osoittavat merkittävän kuilun sen välillä, miten artistit mieltävät Powder Brows -tekniikan tekniset yksityiskohdat ja miten asiakkaat sen näkevät. Vuonna 2020 alkaneen jatkuvan tutkimuksen mukaan asiakkaat eivät yleensä ole yhtä kiinnostuneita Powder Brows -toimenpiteen teknisistä yksityiskohdista kuin artistit saattavat ajatella. Erityisesti 271 haastatellusta asiakkaasta yli 78% ei kyennyt erottamaan yhden vuoden kokemuksen omaavan artistin työn laatua verrattuna kolmen tai viiden vuoden kokemukseen.
Suurempia eroja kuin artistit kuvittelevat
Lähes kaikki artistit ovat yhtä mieltä siitä, että "useimmat asiakkaat" tai "valtaosa asiakkaista" eivät ymmärrä teknisiä vivahteita, jotka liittyvät Powder Brows -kulmakarvoihin tai muihin pigmentointimenetelmiin. Artistit usein eivät ymmärrä, kuinka rajoittunut asiakkaan kyky on havaita työnsä laatu. Vaikka lähes kaikki artistit uskovat, että työnsä esittely valokuvien kautta voi ainakin osittain erottautua laadun perusteella, todellisuus on toinen. Tilanne on enemmän binäärinen: joko potentiaaliset asiakkaat kohderyhmästä pystyvät havaitsemaan laatueroja tai useimmissa tapauksissa eivät pysty.
Valokuvien muokkaus- ja korjausohjelmistojen vallankumous
Valokuvien muokkaustyökalujen nopea kehitys vuosina 2020–2023 on entisestään vaikeuttanut artistien kykyä erottautua työnsä laadulla. Näiden vuosien aikana tehdyt A/B-testit osoittavat yhä enemmän, että jopa artistit löytävät sen lähes mahdottomaksi arvioida työn laatua tarkasti retusoitujen kuvien perusteella. Asiakkaat ovat vielä vähemmän todennäköisiä huomaamaan näitä eroja, vaikka he sijoittaisivat enemmän aikaa ja vaivaa kuvien tarkasteluun, vaikka ei ole näyttöä siitä, että he tekisivät niin.
Muokattu työ ja luonnollinen kauneus - lyömätön yhdistelmä
Lisäksi, kun luonnollisesti miellyttävien kasvonpiirteiden omaavien asiakkaiden kuvia muokattiin – erityisesti niitä, joissa Powder Brows oli tehty vähemmän kokeneiden artistien toimesta – kävi ilmi, että useimmat potentiaaliset asiakkaat suosivat näitä kuvia. Itse asiassa lähes 88% kohderyhmästä piti näitä muokattuja kuvia "houkuttelevampina", "parempina" ja kauniimpina verrattuna yli neljän vuoden kokemuksen omaavien artistien työhön.
Tämä vahvistaa sen näkökohdan, että työn laatu yksinään ei voi toimia erottavana tekijänä asiakkaiden houkuttelemisessa.
Johtopäätökset työn laadusta erottuvana tekijänä
Näin ollen on reilua sanoa, että vain kaikkein tunnetuimmat ja kokeneimmat artistit voivat käyttää työnsä laatua ainutlaatuisena myyntivalttina ja silloinkin se on yleensä yhdistettynä heidän henkilökohtaiseen brändiinsä ja kokonaiskuvaansa. Laatua voidaan paremmin arvioida ja arvostaa, kun se esitetään livenä sivistyneelle yleisölle pikemmin kuin luotettaessa sosiaalisen median kuviin – erityisesti kun näitä kuvia on muokattu. Tällaisissa tilanteissa artistin asiantuntemuksen taso ei tule selkeästi esiin.
Todellisuus useimmille artisteille
Useimmille artisteille, jotka eivät ole julkkiksia joko paikallisella tai kansainvälisellä tasolla, itsensä erottaminen laadun avulla on muuttunut yhä haastavammaksi. Tämä johtuu modernin teknologian kyvystä "kopioda" ja tehokkaasti "mitätöidä" se, mikä olisi voinut olla heidän työnsä ainutlaatuinen piirre. Teknologian jatkuessa parantumistaan, kopioimattomien erottuvien tekijöiden tarve on suurempi kuin koskaan. Seuraavassa osassa tarkastelemme käytännön toimenpiteitä, joita kokeneet artistit ovat toteuttaneet luodakseen tällaisia etuja.