Suosikit Videot
Artikkelit
Koulutukset  
Kirjaudu sisään Rekisteröidy ilmaiseksi!
Kirjaudu sisään Rekisteröidy
CLOSE


Kuinka tarjota ammattimaisia kulmapalveluita

Mar 03, 2024, Update: Mar 03, 2024, author: Brows.fi / Holistic PMU
Jaa tämä artikkeli
1

"
Miten tarjota palvelua ammattimaisemmin? Olitpa uusi Powder Brows -liiketoiminnassa tai luulet hallitsevasi sen, ammattimaisuudessa on aina parantamisen varaa. Tämä artikkeli tarjoaa arvokkaita oivalluksia kokeneilta artisteilta auttaakseen sinua nostamaan käytäntösi uudelle tasolle."

1. Tausta


Tämä artikkeli on koottu haastattelemalla 24 eniten tienaavaa ammattimaista PMU (Permanent Makeup) -artistia. Nämä artistit ovat olleet aktiivisia alalla yli kaksi vuotta ja kuuluvat siihen eliitin 3,5 %:n joukkoon opiskelijoista, jotka eivät ainoastaan ole suorittaneet kurssia, vaan jatkavat palveluiden tarjoamista. On huomionarvoista, että noin 80 % tämän alan koulutuksen aloittavista opiskelijoista ei ole enää aktiivisia 24 kuukauden jälkeen. 

Nämä artistit muodostavat noin 19 % alan aktiivisista ammattilaisista, mutta he hallitsevat yli 80 % paikallisten asiakkaiden tuotosta omilla alueillaan. Monet näistä artisteista sijaitsivat EU-maiden alueella. Kuitenkin kaksi oli kotoisin UK:sta ja kaksi Yhdysvalloista. Sijainnilla ei ollut merkittävää eroa ehdotusten sisältöön liittyen.

2. Puhtaus – Mene yli odotusten


Vaikka se saattaa vaikuttaa alkeelliselta ja ilmeiseltä, on ratkaisevan tärkeää muuttaa ajattelutapasi työtilasi suhteen. Sen sijaan, että ajattelisit tilaa "tatuointisalonkina" tai "taiteilijastudiona", kohdella sitä kuin "lääketieteellisen toimenpiteen hoitohuonetta". Jotkut saattavat väittää, että Powder Brows -palveluille yleisesti asetetut määräykset ovat vähemmän tiukat kuin muille lääketieteellisille toimenpiteille, mikä tekisi äärimmäisestä puhtaudesta tarpeetonta. Tämä on kuitenkin juuri se kohta, jota tulee harkita! Monet kokeneet artistit korostavat, että puhtausvaatimusten ylittäminen on tehnyt heidän palvelustaan ammattimaisemman ja nostanut heidän omaa ammatillista imagoaan. Alla on joitakin tärkeitä seikkoja, jotka kannattaa ottaa huomioon.

Nosta puhtausstandardisi uudelle tasolle

Pidä kiinni moitteettomasta puhtaudesta kaikilla asiakkaiden näkyvillä olevilla alueilla – joka nurkka, pinta, lattia, seinä ja WC. Poista kaikki tahrat ja kunnosta kaikki kuluneet pinnat. Kävele sisäänkäynnistä työpisteellesi ja tarkastele kaikkea, mikä vaikuttaa epäammattimaiselta, siistimättömältä, tahraiselta tai kuluneelta. Tämä sisältää myös elementit, jotka saattavat olla välittömän vaikutusvaltasi ulkopuolella. Usein parhaiden ja tehokkaimpien puhdistusaineiden käyttäminen "lääketieteellisen tason puhtauteen" saavuttamiseksi voi tehdä merkittävän eron. Ja muista, standardien kohottaminen tarkoittaa tämän puhtaustason johdonmukaista ylläpitämistä myös jatkossa.

Tämä periaate ulottuu myös henkilökohtaiseen ulkonäköösi ja vaatetukseesi. Pyri muistuttamaan vaatetukseltasi enemmän lääketieteellistä työntekijää kuin taiteilijaa.

Siivoa työtilasi

Kokeneet artistit korostavat usein minimalistisen työtilan tärkeyttä. Yksi nopeimmista tavoista näyttää vähemmän ammattimaiselta on sotku asiakkaan näkökentässä. Ei ole väliä, missä työpisteesi sijaitsee tai kuinka hienostunut ympäristösi on; avain on vähentää ympärillä lojuvien esineiden määrää. Arvioi kriittisesti jokaisen esineen tarpeellisuus ja harkitse, mitä voitaisiin kokonaan poistaa. Jaetussa tilassa muiden artistien kanssa, vaadi siistiä ympäristöä. Säilytä tarvitsemasi esineet niin, etteivät ne ole näkyvissä. Käytä laatikoita ja kaappeja avohyllyjen sijaan. Mitä vähemmän asiakas näkee, sitä ammattimaisemmalta työtilasi vaikuttaa.

Pidä hygienia etusijalla työpisteelläsi

Yleiset puhtausperiaatteet ovat erityisen tärkeitä välittömässä työpisteessäsi. Aloita desinfioimalla kaikki toimenpiteen aikana käytetyt pinnat, kuten tuolit, pöydät, lamput ja jopa puhelin valokuvien ottamista varten. Aseta kertakäyttöinen välilehtipaperi hoitovuoteelle ja kertakäyttöinen foliopatja asiakkaan pään alle lisähygieniaa varten.

Ristikontaminaation riskin minimoimiseksi kääri kertakäyttöinen kalvo yleisesti kosketeltujen esineiden, kuten lampun, tuolin ja käyttämäsi koneen ympärille. Järjestä sitten kaikki toimenpiteeseen tarvitsemasi työkalut ja tuotteet. Tähän sisältyvät patruunat, suuttimet, neulat, pigmentit, puudutteet, kynät ja kosmeettiset tikut. Lopuksi aseta avoin, tyhjä roskakori hoitovuoteen viereen, jotta käytetyt esineet on helppo heittää pois. Tämä huolellinen valmistelu tekee enemmän kuin mahdollistaa sujuvan toimenpiteen; se myös rakentaa asiakkaan luottamusta ja varmistaa turvallisemman ympäristön.

3. Vakioidut suostumuslomakkeet ja sopimukset


Yksi yksinkertainen mutta tehokas tapa nostaa ammattimaisuuttasi on vakioida prosessit ja tärkeä osa tätä on asiakassuhteen muodollistaminen sopimuksen avulla. Vastoin sitä, mitä jotkut artistit uskovat, muodollisten sopimusten välttäminen ei tee sinusta miellyttävämpää eikä muuta palvelusi oikeudellisia näkökohtia. Toimenpide on jo paikallisten lakien ja palveluiden tarjoamista koskevien määräysten alainen. Sopimuksessa selkeästi määritellyt ehdot toimivat usein eduksesi. Lisäksi asiakkaan pyytäminen lukemaan ja allekirjoittamaan suostumuslomake pitäisi olla johdonmukainen osa palveluprosessiasi; se parantaa ammattimaisuuttasi pikemminkin kuin vähentää sitä.

Siis ennen pigmentointitoimenpiteen aloittamista, esitä asiakkaalle aina vakioitu sopimuslomake, jonka he lukevat ja allekirjoittavat. Varaa riittävästi aikaa sopimuksen yksityiskohtien läpikäymiseen asiakkaan kanssa ja käy läpi kaikki heidän mahdolliset kysymyksensä tai huolensa. Useat kokeneet artistit korostavat, että tavoitteena ei ole saada asiakkaan allekirjoitusta mahdollisimman nopeasti. Sen sijaan tavoitteena on ohjata asiakas dokumentin läpi, rohkaista heitä esittämään kysymyksiä ja ymmärtämään, mitä he ovat allekirjoittamassa, vahvistaen siten ammattimaista imagoasi.

Asiakkaalle hoito-ohjeiden ja rajoitusten käsittelyn merkitys

Vaikka monet artistit saattavat pitää jälkihoidon ohjeiden ja rajoitusten kertaamista asiakkaan kanssa itsestäänselvyytenä, älä aliarvioi tämän vaiheen tärkeyttä. Toki, sinulla saattaa olla jälkihoidon suosituksista digitaalisia kopioita ja olet ehkä jopa lähettänyt ne asiakkaalle etukäteen. Kuitenkin samojen aiheiden toistuva käsittely voi muuttua yksitoikkoiseksi. Jotkut artistit myöntävät jättävänsä tämän osan väliin, koska pitävät sitä "tuskastuttavan tylsänä", luottaen sen sijaan asiakkaan vakuutukseen, että he ovat lukeneet ja ymmärtäneet ohjeet. Tätä lähestymistapaa ei suositella.

Tutkimukset osoittavat, että asiakkaat eivät usein lue tai ymmärrä ohjeita täysin; he saattavat nyökkäillä suostumuksensa vain edistääkseen prosessia. Siksi pelkkä suullinen vahvistus ei ole riittävä. Nämä asiat henkilökohtaisesti läpikäymällä vähennetään merkittävästi sitä riskiä, että asiakkaat kohtaavat huolenaiheita parantumisvaiheen aikana, erityisesti kun heille tuntemattomat prosessit alkavat tapahtua. Joten riippumatta asiakkaan alkuperäisestä reaktiosta, ylläpidä ammattimaisuuttasi käymällä perusteellisesti läpi perusriskit, rajoitukset ja jälkihoito-ohjeet.

4. Tiedä, milloin sanoa asiakkaalle "EI"


Asiakkaiden vaatimusten kanssa navigointi on hienovaraista ja vaatii tasapainoista lähestymistapaa. Usein artistit ja asiakkaat tulevat neuvottelupöytään hyvin erilaisella asiantuntemuksen tasolla. Vuosien kokemuksen myötä artisti saattaa ymmärtää kaikki ihotautilääketieteen, esteettisyyden ja tekniikan monimutkaiset yksityiskohdat. Toisaalta asiakas ei ehkä edes tiedä eroa Combo Brows, Hairstroke Technique, Powder Brows, Ombré Effect ja muiden hienovaraisten yksityiskohtien välillä.


Joten, kuinka tasapainottaa sitä, mitä asiakas haluaa ja sitä, mikä on ammatillisesti suositeltavaa? Uudet artistit tekevät joskus virheen kallistumalla ääripäihin: joko ehdottomasti kieltäytyen täyttämästä asiakkaan erityisiä toiveita, osoittaen puutteita noissa toiveissa, tai suostumalla melkein kaikkeen, lopulta toimittaen alle parhaan tuloksen.

Ammattimaisuuden merkki on kyky löytää keskitie. Kuuntele tarkkaavaisesti mitä asiakas haluaa, kouluta heitä niin paljon kuin heidän ymmärryksensä sallii ja sitten löydä kompromissi. Tämän kompromissin tulisi olla linjassa sen kanssa, mitä olet valmis tekemään ilman, että se vaarantaa ammattimaisuutesi. Kokeneiden artistien mukaan tämä kompromissi osuu usein lähelle heidän tekemisensä minimiä, erityisesti tekijöiden kuten kulmakarvojen muodon, värin, suunnittelun, sijoittelun ja kaaren korkeuden suhteen. On oleellista pysyä ammattirajojen sisällä tarjotakseen asiakkaalle poikkeuksellisen kokemuksen.


Tiedä, milloin kävellä pois


Kirjassaan "The Art of the Deal" Donald Trump keskustelee siitä, kuinka tärkeää on olla valmis kävelemään pois neuvotteluista. Hänen viestinsä ydin on, että neuvotteluvoimasi kasvaa merkittävästi, kun sinulla on kyky jättää neuvottelupöytä. Trumpin mukaan, jos et ole valmis kävelemään pois, toinen osapuoli voi aistia epätoivosi tai ylikommitointisi, mikä mahdollisesti heikentää neuvotteluasemaasi. Valmius kävellä pois antaa sinulle vipuvarren ja voi usein johtaa parempiin ehtoihin neuvotteluprosessissa. Vaikka kaikki tämä kuulostaa ilmeiseltä ja riippumatta siitä pidätkö Donald Trumpista, et pidä hänestä tai kaikki häneen liittyvä ei saa sinua kohottamaan kulmakarvojasi, on olemassa erittäin tärkeä viesti. Nimittäin, et todella löydä kompromisseja tai edes periaatteessa neuvottele asiakkaan kanssa, jos et ole valmis kieltäytymään toimenpiteestä. Ammattimaisuuden kannalta se on paljon tärkeämpää kuin monet artistit ajattelevat.

Kokeneet artistit korostavat usein rajojen asettamisen tärkeyttä. Itse asiassa monet ovat jossain vaiheessa kieltäytyneet tarjoamasta palvelujaan. Alalle tulokkaat saattavat joskus perustella ammatillisten rajojensa taivuttamista ajattelemalla, että he ovat "tekemässä poikkeusta". Olipa kyseessä asiakas, joka ei suostu allekirjoittamaan sopimusta, tai joku, jonka vaatimukset ylittävät ammatilliset standardit, nämä ovat riskialttiita rationalisointeja. Lauseet kuten "jokainen asiakas on erilainen" tai "joustavuus on avain" voivat joskus toimia ansana. Todellisella ammattilaisella on tiukat rajat, joita hän ei ylitä.

Periaatteista kiinni pitäminen, vaikka se olisi vaikeaa, osoittaa ammattimaisuutta. Vaikka saattaisit kohdata lyhyen aikavälin tappioita - esimerkiksi asiakas saattaa suuttua, jos kieltäydyt jatkamasta ilman allekirjoitettua sopimusta - nämä kompensoituvat yleensä pitkän aikavälin voitoilla. Jos sana kiirii, että olet pitänyt puolesi ammatillisista syistä, se voi itse asiassa parantaa mainettasi.

Ammattimaisuuden ylläpitäminen puhuttaessa muiden artistien töistä

Yksi alue, jolla ammattimaisuus voi helposti horjua, on muiden artistien työn arvioiminen, erityisesti kun asiakas on tyytymätön aikaisempaan palveluunsa. Saattaa olla houkuttelevaa olla samaa mieltä asiakkaan kanssa, joka luettelee kaikki "virheet", jotka toinen artisti on tehnyt, mutta se voi heikentää ammattimaisuuttasi.

On tärkeää muistaa, että on vaikea arvioida, missä määrin mahdolliset virheet johtuvat artistin työstä tai asiakkaan jälkihoidosta. Lisäksi, jos asiakas on käynyt useiden artistien luona ja on yhä tyytymätön, on todennäköisempää, että ongelma on asiakkaan odotuksissa eikä artistien taidoissa. On hyödyllistä kuvitella, että sama asiakas arvostelee tulevaisuudessa sinun työtäsi toiselle artistille. Mitä kokeneet artistit neuvovat? Sen sijaan, että liittyisit kritiikkiin, he ehdottavat neutraalin kannan ottamista tai jopa toisen artistin puolustamista ammatillisten rajojen sisällä. Vaikka saatat lyhyesti ottaen riskeerata tulemista nähdäksi "epäsuosittuna" asiakkaan silmissä, tämä lähestymistapa rakentaa pitkän aikavälin uskottavuutta. Jos kulmien tai ihon kanssa on todellinen ongelma, keskity ongelman ratkaisemiseen sen sijaan, että kritisoisit artistia, joka suoritti aikaisemman palvelun. Tämä on ammattimaisuuden ydin.

5. Johtopäätökset



Kun on kyse ammattimaisuutesi parantamisesta Powder Brows -artistina, ensimmäinen keskeinen alue on puhtaus ja hygienia. Mene vaatimusten yli. Tee työtilastasi enemmän lääketieteellistä tilaa muistuttava kuin taideatelier.

Pidä työtilasi siistinä. Säilytä ei-välttämättömiä esineitä kaapeissa ja laatikoissa, asiakkaan näkyviltä piilossa. Työkalujen osalta valitse kertakäyttöisiä aina kun mahdollista ja pidä kaikki priimakunnossa.

Vakioi toimenpiteesi. Vaadi, että kaikki asiakkaat allekirjoittavat sopimuksen ja ole valmis kieltäytymään palvelusta, jos he kieltäytyvät. Varmista, että käyt läpi perushoitotiedot ja mahdolliset rajoitukset, vaikka asiakas väittäisi tuntevansa ne jo tai pidät sitä yksitoikkoisena.

Ole valmis tekemään kompromisseja asiakkaiden kanssa, mutta vain ammatillisten rajojesi sisällä. Ole aina valmis kieltäytymään palvelusta tarvittaessa, samalla niin joustava kuin mahdollista noiden rajojen sisällä. Vältä asiakkaalle saarnaamista, ellei se ole ehdottoman välttämätöntä, mikä se yleensä ei ole. Lopuksi, pidä ammattimainen asenne puhuessasi muiden artistien töistä. Jos asiakas valittaa aikaisemmista palveluista, pysy neutraalina tai puolusta toista artistia ammatillisten rajojen sisällä. Muista, että ammattimaisuus on avain pitkäaikaiseen menestykseen.
 
  Lukijat ehdottavat
Mikä asenne toimii kulma-bisneksessä 
 
 Lue pidempi versio
Jaa tai kommentoi!
or
 
Kommentit
 
Mari
Sunday, Mar 03, 2024

Hyvä artikkeli :) Tykkään täysin ja oon samaa mieltä siitä, että täydellisen hygienian ylläpitäminen ja myös esittäminen on super tärkeää!


Haluatko tietoa koulutuksesta?
Nimesi*
Sähköpostisi*


Brow.fi toimii johtavana lähteenä Powder Brows kulmakarvojen, Microbladingin ja kulmapalveluiden liiketoimintaan liittyvälle materiaalille. Yhteistyömahdollisuuksia varten, ota yhteyttä täällä
Holistic PMU
Powderbrows.com
Hairstrokes.com
Lipblush.com
Combobrows.com
Everyoung.com




Yritys
Tietoa meistä
Ota yhteyttä!
Käyttöehdot
Tietosuojakäytäntö
Tili
Tilille
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Päivitä!
© 2024. Powderbrows.com LLC. 225 Park Avenue, NY, NY, 10003, USA.
Brows.fi - Mannerheimintie 12 B, Helsinki, 00100, Finland. Kaikki oikeudet pidätetään. Käyttöehdot ja tietosuojakäytäntö   |   " Sivukartta